CEC Bank a lansat un avertisment pentru clienții băncii. Românii sunt expuși unor riscuri majore, așa că sunt sfătuiți să fie atenți și să se protejeze împotriva atacurilor.
Specialiștii de la CEC Bank au emis o alertă pentru clienți. Tot mai mulți escroci pretind că sunt brokeri sau angajați ai băncii, reușind astfel să obțină datele importante ale victimelor, cu scopul de a le folosi pentru a sustrage banii din conturile acestora.
Printre cele mai populare fraude online este cea de tip phishing. Schema a fost explicată de specialiști, care au punctat că mesajele frauduloase pot fi transmise prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții.
„Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal. Este important să fii vigilent deoarece poți primi aceste mesaje prin diverse canale, de la e-mail, SMS, rețele sociale, apeluri telefonice de la persoane care pretind a fi angajați ai băncii sau intermediari din partea băncii sau a altor instituții renumite etc”, a transmis CEC Bank.
Instituția a prezentat o metodă de fraudă folosită frecvent în ultima perioadă, precizând pentru românii cu carduri la CEC Bank că angajații săi nu vor cere niciodată prin e-mail sau telefon să fie anulate tranzacții.
„O altă tentativă de phishing folosită în aceste zile este cea care constă în trimiterea unui e-mail de anulare a unei așa-zise tranzacții. În text este integrat un link cu „Anulează Tranzacția”, pentru a face clienții să apese pe el și să-și transmită datele personale și/sau bancare.
Noi nu vom cere niciodată prin e-mail sau telefon să fie anulate tranzacții. Acest lucru se face fie prin intermediul aplicației oficiale CEC app sau prin telefon la Call Center.
Pentru a te feri de astfel de situații, recomandarea noastră este să verifici mereu cine a trimis e-mail-ul și să nu apeși pe niciun link. În cazul în care după @ nu e scris cec.ro, înseamnă că este vorba despre o tentativă de fraudă.
Dacă ai apucat să răspunzi la un astfel de e-mail, contactează-ne ca să te putem ajuta”, a fost mesajul celor de la CEC Bank.
Ghidul CEC Bank împotriva escrocheriilor
Specialiștii au întocmit și un scurt ghid pentru clienți:
Verifică expeditorul – vei descoperi că adresele de email doar seamană și nu sunt cele oficiale. Fii atent la greșeli de redactare frecvente în cazul phishing-ului;
Evită să accesezi link-uri sau atașamente din e-mail-uri suspecte. Folosește o soluție de securitate (antivirus) actualizată;
Nu transmite nimănui datele cardurilor tale: număr card, CVV, PIN, useri și parole. Nu confirma tranzacții cu cardul pe care nu le-ai inițiat tu.
Sursa: romaniatv.net
Articolul Avertisment pentru românii care au carduri la CEC Bank! Clienții băncii riscă să rămână fără bani în conturi apare prima dată în Olt Alert.
Citeste mai mult