Deși contractele de închiriere a spațiului public din centrul vechi al Brașovului au expirat, chioșcarii din zona menționată încă nu trebuie să părăsească aplasamentele. Toate aceste ”construcții” temporare au funcționat pe baza unui regulament de comerț stradal din 2015, care a expirat în pandemie. Noul regulament este nedefinitivat, astfel încât, conform legii,de la 6 iunie 2022 comercianții nu mai pot închiria spațiul stradal, pentru că nu există bază legală.Cu toate acestea, în urma discuțiilor avute cu executivul primăriei, s-a găsit o soluție temporară. Iată ce a comunicat municipalitatea în legătură cu acest subiect :
”Referitor la situația comercianților care își desfăsoară activitatea pe domeniul public (cei cu chioșcuri, tarabe, căruțe etc.)
Ieri aceștia au avut o discuție cu reprezentanții Primăriei cu privire la situația din acest moment: contractele pentru închirierea terenului au expirat, iar conform Codului Administrativ închirierea se va putea realiza în urma unei proceduri de licitație publică, ce se va iniția de către Municipalitate în urma aprobării noului Regulament privind comerțul stradal. În cazul celor din zona istorică, este necesară actualizarea și armonizarea documentației de urbanism PUZ cu viitorul Regulament privind comerțul stradal.
În această perioadă se face o analiză a situației fiecărui amplasament, iar după adoptarea noului Regulament privind comerțul stradal, se vor lansa procedurile de licitație. Până atunci, în funcție de analiza făcută, pentru fiecare amplasament în parte, la nivelul serviciului de specialitate, se vor elibera abonamente lunare de ocupare a domeniului public. Obiectivul Municipalității nu este de a desființa acest tip de comerț, ci de a ne asigura că el se desfășoară în condiții civilizate, la un nivel pe care îl impune un oraș ca Brașovul, cu respectarea prevederilor legale”.
Citeste mai mult