Evoluția rapidă inteligenței artificiale ar putea crea impresia că SEO a murit, că este inutil. Percepția este absolut greșită, AI încă nu înlocuiește operatorii umani chiar peste tot.
Mediul de business din România (și nu numai) este preocupat de evoluția marketingului digital. Concret, mulți își pun întrebări de genul: mai trebuie să plătim o agenție de marketig, să ne facă SEO? Nu cumva „aruncăm” banii pe fereastră cu „texte optimizate”, cu „advertoriale” și facem contracte de optimizare a site-urilor când de fapt AI-ul a schimbat totul?
Opinia marketerilor pecum și concluziile ieșite din viața reală par să indice că SEO este încă vu și nu pare a se simți rău. Dimpotrivă, estimarea pe termen scurt și mediu pare a fi că inteligența artificială nu va elimina marketingul digital din viața noastră.
În cele ce urmează vă voi aduce argumente care susțin ideea că patronii, vor sau nu, vor avea încă destul de mult timp de acum înainte nevoie de agențiile marketing, de administratori de SEO. Iar asta dintr-un motiv destul de simplu: cineva trebuie să o facă! Iar AI încă nu este în stare.
Fotografie care nu transmite nimic, nimănui. Așadar, cine caută informații despre eveniment va găsi imaginea din pură întâmplare. Aflați mai jos de ce…
Administrarea site-urilor necesită (și) cunoștințe tehnice
Indiferent că vorbim de un magazin online, un blog al vreunui influencer sau de un site de prezentare al vreunei instituții, administrarea acestuia n-ar trebui lăsată la voia întâmplării. De exemplu, adresa URL a unui fișier sau al unui articol transmite informații către motorul de căutare. Ceva concret, pentru o înțelegere mai ușoară, ar fi folosirea unei adrese prietenoase. Să definim mai întâi ce înseamnă adresa URL.
Adresa URL (Uniform Resource Locator), pe care o mai numim și adresă web sau pur și simplu link, este ca o adresă poștală pentru paginile de pe internet. Este o secvență de caractere standardizată care ne permite să găsim și să accesăm o anumită pagină web, un document, o imagine sau orice alt tip de fișier disponibil online. Altfel spus, adresa URL este calea pe care o parcurge dispozitivul pentru a ajunge la informația pe care o căutăm.
Cei mai mulți, „administratori” sau colaboratori, la un site preiau imaginile pe care le folosesc direct din telefon sau (mai nou) de pe whatsapp. Pentru a trnsmite motorului de căutare o anumită informație trebuie editat fișierul respectiv. Cei mai mulți nu o fac. Mai jos aveți un exemplu despre cum arată o adresă URL a unei imagini. Ce înțelegeți dvs din adresă, acel lucru îl va înțelege și Google.
Adresa URL, ceea ce se vede în browser. Ce este subliniat cu roșu nu puteți bănui ce reprezintă imaginea, dar la culoarea verde vă dați seama despre ce e vorba și că este din Timișoara…
Inteligența Artificială nu are capacitatea (în acest moment de dezvoltare) să spună ce reprezintă o imagine sau cine este în acea imagine. Și, în consecință, să transmită motorului de căutare ceva de genul „fotografie cu Ileana Cosânzeana”. Va trebui să furmizăm noi aceste informații. Altfel, vom obține efectul de dezinformare prin informare. Adică nu va putea nimeni să sună că nu există această informație pe internet, dar noi n-am făcut nimic pentru a o promova, a o propaga spre cel care o caută.
Există sisteme de AI care recunosc persoana dintr-o fotografie, vezi dotările polițiilor moderne, dar aplicarea acestora la un site considerat obișnuit ar face exploatarea site-ului prohibitivă pentru majoritatea utilizatorilor. Cine ar plăti ca să vadă o imagine banală!?
Prin urmare, până AI va costa cât un bilet de autobuz și va fi accesibilă ca acesta, vom mai folosi multă vreme administratorii de SEO care sunt oameni. Mă rog, ați înțeles ideea…
Citeste mai mult