Gigantul motor de căutare al lui Sergey Brin și Larry Page anunță modificări majore. Astfel, Google este împotriva conținutului creat prin AI.
Google a efectuat un update major al agoritmului său de bază. Astfel, update-ul din martie 2024 s-a orientat pe combaterea site-urilor care în paginile lor utilizează AI (inteligența artificială). Adică, pe românește spus, Google a penalizat site-urile ale căror conținut a fost realizat cu inteligența artificială. Această metodă de creare de conținut este considerată generatoare de spam, prin urmare cei de la Google și-au schimbat scripturile. Se dorește a fi eliminate din SERP, cât mai multe rezultate care nu au autor uman, care sunt generate de AI.
Se știe (sau ar trebui știut) că AI nu poate genera conținut de calitate conform standardelor Google. Cel puțin nu în momentul de față și nu există niciun indiciu că AI va evolua previzibil în acest sens și într-un viitor determinat. Într-o postare de pe blogul lor, specialiștii Google explică înspre ce direcții s-au orientat la update-ul de zilele trecute.
Eliminarea site-urilor cu conținut de proastă calitate, lipsit de originalitate
Ce înseamnă acest lucru!? În primul rând, în articolul pomenit mai sus, Google ține să scoată în evidență un fapt. Acela că din 2022, de când își îmbunătățesc algoritmul împotriva site-urilor lipsite de originalitate, prezența acestora a scăzut cu aproximativ 40%. Adică? Google are puterea să șteargă site-uri care nu-i aparțin? Nu este vorba de asta ci de faptul că paginile în cauză nu sunt arătate în căutări.
Un site care este considerat generator de spam, lipsit de conținut calitativ, nu este arătat decât atunci când un utilizator caută un subiect la care se referă strict la paginile respective. De exemplu, site-urile cu pornografie, cu jocuri de noroc, cazinouri online… acestea nu mai sunt atât de vizibile. Evident, în afara cazului în care site-urile acestea (rău famate) plătesc anunțuri pubicitare.
În aceeași logică, dacă aveți un site și introduceți în el spoturi publicitare (cu Viagra, de exemplu, scheme financiare piramidale, afaceri cu profit de 3000 la sută, fake news-uri…) site-ul dvs va „aluneca” și el în jos.
Este limpede deci că, indiferent ce conținut aveți, cât este el de bun și deci aveți un „scor bun” de indexare, nu este recomandabil să acceptați orice reclamă de la un terț. Capitalizarea terțului nu se va putea face pe baza bunei dvs reputații. Un bun exemplu în acest sens sunt publicațiile online care inserează spoturi de publicitate de un conținut îndoielnic.
Reducerea prezenței site-urilor cu textul generat de AI
În timp ce pe rețelele sociale circulă reclame care vă arată o metodă simplă de a crea recenzii sau descrieri de produse, Google vine cu o veste proastă. Site-urile care folosesc această metodă sunt penalizate. Am explicat mai sus cum are loc penalizarea, nu află nimeni de ele.
Schimbările abia au început și este de așteptat ca ele să devină din ce în ce mai vizibile în perioada următoare. Site-urile din România, cele care vând medicamente minune împotriva căderii părului sau investiții formi-fantastice, vor beneficia probabil de o întârziere, câteva săptămâni. Aceasta pentru că algoritmul nu se aplică „brusc și dintr-o-dată”, ci pe piețele emergente, cum este considerată România față de SUA, schimbările au loc o idee mai târziu.
Cum ne putem dovedi originalitatea…
Se pune întrebarea: era previzibilă această schimbare? Desigur, numai cine nu a vrut n-a înțeles-o. Unul din criteriile de valorizare ale Google a fost EAT, respectiv „Experiență, Autoritate, Trust (încredere). Acestuia i s-a adăugat un E care vine de la Expertiză. Acum deja avem EEAT!
În esență, Google ar putea fi păcălit să-i bagi sub nas un conținut făcut cu AI. Motorul de căutare nu deosebește (încă) cele două tipuri, respectiv scris de om sau generat de inteligenta artificială. Atenție însă, expertiza se dovedește tacit.
Nu trebuie să facem nimic ca să dovedim că avem „Expertiză”. Nimic din ceea ce ar trebui să facem în mod obișnuit. Adică să avem o semnătură care inspiră încredere, numele cu care semnăm să ducă la o pagină de autor, la un site personal, la un cont social unde mai sunt mostre din activitatea noastră. Sp figurăm cu ceea ce facem pe alte site-uri, acestea să facă trimiteri spre noi.
Pentru a ne dovedi expertiza trebuie să fim și autentici, adică să oferim utiliztorului acea experiență de „primă mână”, lucru pe care AI nu-l poate face. Normal, inteligența artificială culege datele care există deja și folosește cuvintele, topica, exprimarea care este cea mai la îndemână, cea care are cele mai mici șanse de a fi greșită. Iar aceasta este deja un indiciu că folosim AI ca să ne scriem textele.
Documentați, justificați, faceți legături…
Și, nu uitați, atunci când vreți să arătați că dețineți expertiză într-un anumit domeniu folosiți linkuri documentare. Dați citate și atribuiți-le corect! Folosiți imagini originale, care nu pot fi găsite în sute de locații cu motorul de căutare special dedicat. Așa cum am spus, nu trebuie să faceți nimic din ce ați face dacă ați fi trișor!
Eliminarea din SERP-urile Google se face și prin așa numitele acțiuni manuale. (O tehnică ce observ că reînvie…) Există deja dovezi în acest sens. Așadar, după algoritmul Penguin, acesta poate fi unul memorabil. Sunt curios dacă și ce nume va primi…
» Prima pagină de la Google nu mai există. Trăiește clipa!
Citeste mai mult