Cu stadiu de lucrări 0%, lotul feroviar Caransebeș – Lugoj este aproape de faza de execuție, dă asigurări ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Aflat la Timișoara și întrebat de reportul Express de Banat de ce nu au început lucrările pe acest lot, Grindeanu a spus că perioada de proiectare nu este încă terminată. Asta deși contractul a fost semnat în decembrie 2023 și prevedea o perioadă de proiectare de 6 luni.
„Astăzi am semnat ultimul contract, în valoare de 1,34 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș – Timișoara – Arad (162,19 km) și anume Lotul 1 Caransebeș – Lugoj, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe o lungime a traseului de cca 32 de km. Semnarea acestui ultim contract reprezentă practic finalizarea etapei de contractare pentru unul dintre cele mai mari proiecte de dezvoltare a infrastructurii din cadrul PNRR, pe care trenurile de călători vor circula, din anul 2027, cu o viteza maximă de 160 km/h”, a declarat, în 15 decembrie 2023, Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA, potrivit site-ului CFR SA.
Ministrul Transporturilor a declatrat însă că acest contract s-a semnat însă abia în vara anului trecut.
„Ar fi trebuit să înceapă. E ultimul care a fost atribuit, din cele 8 loituri – 4 pe Caransebeș – Arad și 4 pe Episcopia Bihor – Oradea, ultimul lot atribuit a fost, din păcate, Caransebeș – Lugoj, undeva în primăvara – vara anului trecut. Ceea ce înseamnă că se află încă în perioada de proiectare, se apropie de final, asta vă asigur. Asta este realitatea, nu pot să spun altceva decât adevărul”, a spus ministrul Transporturilor.
Lotul face parte din tronsonul feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad, un proiect de 8,77 de miliarde de lei. Cel mai avansat lot este cel cuprins între Lugoj și Timișoara Est, care a ajuns la o execuție de 18,3%.
Sursa foto: arhiva
Citeste mai mult