O importantă bancă din România este obligată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) să recalculeze zeci de mii de credite, după ce au fost constatate așa-zise dobânzi incorecte încasate de la circa 90.000 de clienți.
Această bancă este ING Bank România, la care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) susține că a descoperit nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit.
ANPC invocă, mai exact, aplicarea unei duble marje de dobândă, care ar fi crescut costurile suportate de clienți.
La un control făcut în perioada iulie – septembrie, inspectorii Protecției Consumatorilor au constatat că banca ar fi aplicat, începând din 2010, o formulă de calcul a dobânzii ce includea două marje – una inițială și una suplimentară -, în combinație cu indicatorii EURIBOR sau ROBOR. Asta ar fi generat costuri suplimentare pentru clienți, astfel că ANPC a dispus eliminarea marjei suplimentare și restituirea sumelor încasate nejustificat către cei aproximativ 90.000 de clienți afectați.
”Duelul” ANPC vs bancă se tranșează în instanță
ING nu s-a resemnat cu decizia Protecției Consumatorilor și a atacat în instanță decizia instituției de control. Mai exact, a cerut Judecătoriei Sectorului 1 suspendarea măsurilor de remediere a situației pe care le-a cerut ANPC, până la judecarea pe fond a litigiului.
Judecătoria Sectorului 1 a admis solicitarea făcută de bancă, însă nici ANPC nu se lasă. A atacat decizia la Tribunalul București, după cum notează profit.ro.
În acest caz, ING Bank România se apără susținând că implementarea măsurilor impuse de ANPC ar necesita un efort logistic și financiar imens. Recalcularea dobânzilor pentru cele aproape 90.000 de contracte de credit, dintre care 3.750 sunt încă active, ar presupune aproximativ 291.000 de ore de lucru, un cost estimat de 22,4 milioane de lei și implicarea a 185 de angajați suplimentari. Banca mai susține că modificarea contractelor înainte de soluționarea litigiului ar fi ireversibilă, riscând pierderi financiare și de imagine.
În România, ING are peste 1,85 milioane de clienți activi. Veniturile ING Bank România au fost de 1,79 miliarde lei în primul semestru din 2024, în creștere cu 9,6 la sută față de perioada similară a anului anterior, potrivit informațiilor făcute publice de bancă.
ING Bank România este parte a ING Group, care oferă servicii bancare pentru peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.
Sursa: romaniatv.net
Citeste mai mult