Consiliul Județean Olt a scos la licitație contractul pentru modernizarea Drumului Județean 643, pe traseul Bobu – Voineasa – Balș.
Pentru acest proiect autoritatea contractantă pune la dispoziție peste 55 de milioane de lei, bani provenind din fonduri bugetare.
Traseul acestui drum judeţean se desfăşoară în partea vestică a judeţului, între intersecţia cu drumul naţional DN 64 pe raza comunei Fălcoiu şi sfârşitul la km 51+400 pe raza comunei Iancu Jianu, la graniţa cu judeţul Vâlcea.
„Importanţa lui rezultă din faptul că face legătura între drumul naţional DN 64 (Caracal-Râmnicu Vâlcea) şi judeţul Vâlcea, intersectându-se pe raza oraşului Balş cu drumul naţional DN 65 (european 674 – Pitesti-Craiova), traversând mai multe localităţi: Fălcoiu, Osica de Jos, Dobrun, Voineasa. Se poate spune că că traseul drumului DJ 643 se desfăşoară paralel cu răul Oltet, apropiindu-se sau depărtându-se de albia lui, uneori destul de aproape încât terasamentele să devină instabile (cu precădere în zona periurbană a oraşului Balş), chiar traversându-l la graniţa dintre judeţele Olt şi Vâlcea”, se arată în documentația urcată pe platforma electronică de achiziții Publice e-licitatie.ro.
Tronsonul de drum care va fi modernizat are o lungime totală de 24,211 km şi se întinde de la km 0+000 (intersecţia cu DN 64 (Cracal-Ramnicu Vâlcea) până la km 24+211, comuna Voineasa (sat Racoviţa).
În prezent, tronsonul studiat are sectoare diferite ca structura rutieră. În afara discontinuităţii date de sectoarele nemodernizate şi de sectorul cu terasament instabil, există şi o rupere totală a corpului drumului cauzată de erodare şi calamităţi în zona comunei Voineasa, pe raza localităţii Racoviţa, acolo unde traversarea râului Olteț se face numai pietonal, pe o punte suspendată.
„Se propune modernizarea drumului pe sectoarele studiate, refacerea podului de la km 15+806, consolidarea terenului în zona dintre km 22+ 196 şi km 22+317 pe lungimea de 124,20 m, unde s-a produs o alunecare de teren. Din punct de vedere al siguranţei circulaţiei se poate spune că este aproape inexistentă”, se mai arată în documentația proiectului.
Termenul limită până la care companiile interesate pot depune oferte în cadrul procedurii de licitație este data de 15 ianuarie 2025, ora 15.00.
Citeste mai mult