Medicii de familie din Timiș anunță că vineri, 14 februarie, nu vor efectua consultații în afara urgențelor, din cauza problemelor continue ale Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate.
Potrivit Patronatului Medicilor de Familie Timiș, problemele sistemului informatic afectează grav atât pacienții, cât și activitatea cabinetelor medicale. Medicii de familie semnalează că, din cauza defecțiunilor platformei informatice, pacienții sunt nevoiți să aștepte mult ca să poată beneficia de servicii medicale. În plus, doctorii nu pot emite rețete, nici stabili calitatea de asigurat a pacienților, ceea ce îngreunează și mai mult accesul la îngrijire medicală.
În Timiș sunt circa 440 de medici de familie care au contract cu Casa de Asigurări de Sănătate. Dintre aceștia, 200 sunt afiliați Patronatului. Aceștia din urmă nu vor face vineri, în 14 februarie, consultații pentru afecțiunile care nu reprezintă o urgență. Ei cer intervenția urgentă a autorităților pentru remedierea defecțiunilor sistemului informatic și prevenirea unor blocaje similare în viitor.
„Răbdarea pacienţilor şi a medicilor de familie a ajuns la limită, întrucât situaţia aceasta se repetă în fiecare lună în perioada raportărilor şi singurii care plătesc sunt pacienţii şi medicii de familie. Vă solicităm să adoptaţi de urgență măsurile adecvate pentru a remedia problemele de funcţionare ale platformei informatice din asigurările de sănătate, precum şi de a înlătura toate consecinţele negative care se răsfrâng asupra pacienţilor şi sistemului de asistenţă medicală primară.”, se arată în comunicatul semnat de Alina Koussini, președinta Patronatului Medicilor de Familie Timiș.
Reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au transmis, printr-un comunicat, că vor emite un ordin special, pentru activitatea desfășurată de medici din 1 februarie până la punerea în funcțiune a platformei, ordin care să valideze serviciile acordate „offline”, dar doar pacienților care sunt asigurați.
Citeste mai mult