Ministerul Afacerilor Interne (MAI) îi obligă pe românii care locuiesc temporar la o altă adresă pentru mai mult de 15 zile să notifice autoritățile, respectând o prevedere legală introdusă la 1 ianuarie 2025.
De anul acesta, cei care nu mai locuiesc la adresa din buletin vor trebui să solicite viza de flotant.
MAI spune că noua reglementare are scopul de a asigura corectitudinea datelor din Registrul Național de Evidență a Persoanelor.
Decizia afectează milioane de români
Viza de flotant va fi obligatorie pentru accesul la servicii publice, înscrierea copiilor la școală, beneficii sociale și accesul la servicii medicale în altă localitate.
Românii care nu îndeplinesc condițiile prevăzute de Codul Civil privind veridicitatea informațiilor declarate despre domiciliu vor aplica mențiunea ”încetat valabilitate domiciliu”.
Decizia afectează milioane de români, în special pe cei care locuiesc cu chirie sau stau la rude. La rândul lor, studenții și muncitorii care lucrează în alte orașe și stau temporar la alte adrese vor fi nevoiți să obțină viza de flotant.
Nu sunt vizați de măsură cei care și-au declarat oficial șederea permanentă într-un alt stat al Uniunii Europene (UE).
Pe de altă parte, românii care dețin și cetățenia altui stat trebuie să respecte aceleași reguli ca orice alt cetățean român.
Viza de flotant este valabilă timp de un an și, la expirare, trebuie reînnoită printr-o solicitare adresată Serviciului de Evidență a Populației.
Cum se obține viza de flotant
Viza de flotant se obține de la primăria din localitatea în care solicitanții doresc să-și stabilească temporar reședința. Ei vor depune următoarele documente:
Cererea de viză de flotant – Formularul poate fi descărcat online de pe site-ul administrației locale sau obținut direct de la primărie.
Actul de identitate – Carte de identitate sau pașaport, în original și copie.
Dovada dreptului de folosință a locuinței – Poate fi un contract de închiriere, act de proprietate sau o adeverință semnată de proprietar.
Declarație pe propria răspundere – Document care confirmă locuirea la adresa respectivă și lipsa altor reședințe oficiale.
Alte documente solicitate de autorități – Printre acestea se pot număra certificatul de naștere, certificatul de căsătorie sau documente care atestă necesitatea reședinței temporare.
Sursa: evz.ro
Articolul Regulă nouă pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin. E valabilă din 2025 apare prima dată în Olt Alert.
Citeste mai mult