Românii își reduc bugetele de sărbători din cauza creșterii prețurilor.
Aproape 72% dintre români sunt preocupați de creșterea prețurilor și inflație, iar majoritatea plănuiesc să reducă bugetele alocate cumpărăturilor de sărbători, comparativ cu anul trecut, potrivit 2024 Holiday Shopping Report, realizat de Offerista la nivel european.
În contextul presiunilor economice, românii își vor concentra cheltuielile pe produse esențiale, precum alimentele și băuturile, și vor reduce bugetele pentru categorii precum electrocasnicele (56%), îmbrăcămintea (54%) și restaurantele (51%). Totodată, mulți vor începe cumpărăturile mai devreme pentru a-și distribui cheltuielile, iar 11% dintre consumatori nu intenționează să cumpere cadouri anul acesta.
Bugete mai mici, preferințe mai clare
Aproape 40% dintre consumatori vor cheltui între 500 și 1.000 de lei pentru sărbători, iar 22% au un buget alocat între 1.000 și 2.000 de lei. Aspectele cheie care influențează decizia de cumpărare sunt raportul calitate-preț (36%), promoțiile (28%) și varietatea ofertei.
Românii preferă să facă achiziții în magazine fizice (59%), dar tendința de informare online este tot mai populară, cu 53% apelând la site-urile oficiale ale magazinelor și 33% la social media pentru a descoperi promoțiile.
Tendințe europene similare
Îngrijorarea privind inflația este comună la nivel european, Franța înregistrând cel mai ridicat procent (85%), urmată de Spania (76%) și Italia (73%). Consumatorii din întreaga Europă își ajustează bugetele pentru sărbători, prioritizând esențialele și căutând oferte care să optimizeze cheltuielile.
Studiul a fost realizat online în lunile septembrie și octombrie 2024, pe opt piețe europene, inclusiv România. Acesta oferă retailerilor o perspectivă asupra comportamentului de consum într-un context economic marcat de inflație și preocupări financiare.
Articolul Românii își reduc bugetele de sărbători din cauza creșterii prețurilor apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult