Consiliul Local Timișoara a aprobat extinderea sistemului de parcare Timpark pe încă aproape 3.000 de locuri aflate pe 48 de străzi.
Timișorenii vor plăti parcarea pe încă aproape 3.000 de noi locuri. Decizia a fost luată vineri, în ședința extraordinară a Consiliului Local Timișoara. În total, sunt incluse în sistemul de parcare Timpark încă 48 de străzi. Pe acestea, timișorenii vor plăti abonamentul pentru zona albastră, rezidențială, care costă 70 lei pe an.
Consilierii locali PSD au votat împotriva acestui proiect, pe motiv că Primăria Timișoara nu a amenajat suficiente locuri de parcare.
„Administrația nu a realizat nici pe departe un număr decent, nu vorbesc de un număr suficient de locuri de parcare. Nu cred că în atare condiții putem veni astăzi să mai suplimentăm lista locurilor care urmează a fi taxate, undeva cu 3.000 de locuri de parcare în plus. Dacă administrația publică locală și-ar face treaba și într-adevăr oamenii ar simți cu adevărat implicarea administrației pe această mare problemă, atunci poate s-ar justifica”, a afirmat Roxana Iliescu, consilier local PSD.
Pe de altă parte, Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei, a explicat că au existat mai multe asociații de proprietari care au solicitat extinderea sistemului Timpark.
„Sunt undeva la peste zece baterii de parcări care au fost făcute doar anul trecut. (…) Timpark în acest moment lucrează la mai multe proiecte de parcări supraetajate care sunt contractate deja și care sunt în elaborare. (…) Unul dintre factorii principali pentru care dorim să extindem sistemul de parcare este pentru că, în primul rând, asociația de locatari, acolo unde am dezvoltat noi parcări la sol, aunde am demolat garaje și am amenajat locuri de parcare, dar nu numai în aceste zone, cere ca sistemul să fie extins. Pentru că realitatea este că acolo unde ajunge sistemul Timpark, rablele de pe domeniul public dispar, mașinile care circulă o dată la doi ani pleacă. Avem o realitate că multe locuri de parcare se eliberează din această cauză. Plus că mai există un fenomen în Timișoara, în special în anumite zone, cum este cartierul Dâmbovița, în proximitatea Pieței Flavia, unde adesea unele parcări sunt ocupate în mod abuziv cu un fel de comerț semilegal. Adică ele sunt practic ocupate de bișnițarii de mașini. Extinderea sistemului Timpark înseamnă că aceste activități încetează și că aceste locuri de parcare pot fi utilizate de fapt de timișorenii care au nevoie și mai ales de către cei din zonă”, a explicat Ruben Lațcău.
În final, proiectul a obținut 22 de voturi „pentru” și trei „împotrivă”.
Iată lista cu toate cele 48 de noi străzi pe care timișorenii vor plăti parcare din acest an: Str. Alexandru Odobescu, str. Ulpia Traiana, str. Glad, str. Cozia, str. Memorandului, str. Ioan Rusu Șirianu, str. Diaconu Coresi, str. Eneas, Piața Vasile Adamachi, Piața Axente Sever, str. Feldioara, str. Salcâmilor, Aleea Vlăsiei, str. Pogonici, Aleea Cetinei, Aleea Gorunului, str. Nicolae Babac, str. Bran, str. Platanilor, str. Căpitan Damșescu, Intrarea Veveriței, str. Fructelor, str. Budai Deleanu, str. Crizantemelor, str. Ana Ipătescu, str. Hebe, str. Deliu Petroiu, str. Siemens, Intrarea Pădurarilor, str. Surorile Martir Caceu, str. Stejarul și str. Bradul, str. Nicolae D. Cocea, Splaiul Spiru Haret, str. Bogdan Petriceicu Hașdeu, str. Nera, str. Frunzei, str. Alexandru Vaida Voievod, str. Martir Ioan Stanciu, Intrarea Vântului, str. Constantin Brăiloiu, str. Eugen Pop, Intrarea Munților, str. Constantin Radulescu Motru, str. Silistra, str. Martir Gheorghe Nuțu Ioțcovici, Intrarea Sunetului și str. Holdelor.
De asemenea, s-a decis ca str. Dr. Iosif Nemoianu va fi mutată din categoria străzilor/locațiilor din zona roșie în categoria celor din zona verde, iar str. 20 Decembrie 1989 va fi mutată din categoria străzilor/locațiilor din zona verde în categoria celor din zona roșie.
Citeste mai mult