Banca Națională a României- Agenția Brașov a anunțat marți că a primit o serie de sesizări care semnalau utilizarea numărului de contact telefonic indicat pe pagina website a BNR 0373 335501 de către persoane care pretindeau că vorbesc din partea BNR, în legătură cu presupuse împrumuturi online făcute pe numele celor apelați. Se solicitau date personale, sub diverse pretexte (confirmarea unor cereri de împrumut, ștergerea împrumutului din sistem, date de card etc., în funcție de răspunsurile date de cel contactat).
Banca Națională a României atrage atenția că aceste apeluri nu au fost inițiate din rețeaua telefonică a BNR – Agenția Brașov și reiterează faptul că Banca Națională a României, în calitatea sa de bancă centrală a țării, îndeplinește atribuții reglementate expres de Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, și nu este abilitată să ofere populației produse sau servicii de creditare.
Este important să nu se dea curs solicitărilor de acest tip, venite din partea unor persoane care pretind că sunt salariați sau reprezentanți ai BNR și care invocă pretinse împrumuturi solicitate/aprobate/acordate de BNR și solicită date sau documente cu caracter personal sau transferuri de bani în diferite scopuri.
Totodată, BNR a sesizat poliția în legătură cu utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon și a numelui BNR.
Articolul Sesizări primite de Banca Națională a României-Agenția Brașov: Atac de tip spoofing, utilizarea frauduloasă a numărului de telefon, în care este folosit numele BNR apare prima dată în Monitorul Expres – Stiri Brasov.
Citeste mai mult