Ministrul Transporturilor a fost sesizat printr-o scrisoare deschisă după ce conducerea CFR Călători a redus din nou doar la zilele de weekend circulația feroviară pe vestita rută Oravița – Anina și retur!
Euroland Banat este asociația care și de această dată îi cere ministrului Grindeanu să intervină la șefii CFR Călători, astfel încât prima cale ferată montană și cea mai spectaculoasă de pe teritoriul României să nu fie închisă în timpul săptămânii, în perioada de iarnă.
„Din păcate, la fel ca și în 2019 și 2021, CFR Călători reia, sub o nouă formă, dorința de inchidere și, implicit, distrugere a acestui tronson, recunoscut și promovat de CFR Călători (site, pagină facebook) ca fiind o cale ferată turistică, dar pe care se va circula, de LUNI, în erioada 13.01.2025 – 17.04.2025, doar in week-end, iar în timpul săptămânii NU va circula. CFR Călători propune ca doar după data de 17.04.2025 trenul să circule zilnic. Revoltător!”, i-a transmis președintele Andrei Szabo ministrului Transporturilor.
Lui Sorin Grindeanu i se reamintește tot istoricul acestei linii de cale ferată și i subliniază faptul că este parte a sitului „Calea ferată Baziaş – Oraviţa – Anina”, fiind clasată ca monument de patrimoniu, clasa A, și reprezintând una dintre pricipalele atracții din județul Caraș-Severin și din întregul Banat Montan.
„Dispariția acestui obiectiv turistic de importanță națională va duce la pierderi inestimabile, pe termen lung, pentru orașele Anina și Oravița, dar și pentru întreaga zonă, ce încearcă să își revină economic prin turism. Pericolul real este cel al alterării și pierderii integrității obiectivului ce are statut juridic de monument istoric. Degradarea sau dispariția sa ar presupune costuri mult mai mari pentru refacere și, nu în ultimul rând, ar conduce la tragerea la răspundere, conform prevederilor legale, a celor responsabili.”, i s-a mai pus în vedere ministrului. Cu această ocazie i s-a amintit lui Sorin Grindeanu și că, în 2019, s-au strâns peste 10.000 de semnături pentru salvarea Semmeringului Bănățean, pe care CFR Călători nu-l găsea rentabil nici la acea vreme.
„Avem speranța că un ministru al Transporturilor care cunoaște zona și valoarea acestui obiectiv va soluționa pozitiv, în regim de urgență, spre binele comunităților și al patrimoniului cultural-industrial, memoriul nostru. Contăm pe faptul că domnul Grindeanu și ministerul pe care îl conduce vor susține și dispune menținerea circulației zilnice, pe întreg parcursul anului, a trenului pe ruta Oravița – Anina și retur, salvând de la distrugere Semmeringul bănățean.”, a comentat Andrei Szabo, președintele Euroland Banat.
Citeste mai mult