A fost semnat contractul de finanțare pentru cumpărarea a 62 de trenuri electrice. Vor circula și pe ruta Caransebeș – Timișoara – Arad, linie aflată acum în modernizare.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară anunță că este asigurată finanțarea de 2,77 de miliarde de lei pentru cumpărarea ramelor electrice. Cei mai mulți bani provin din Fondul pentru modernizare, fonduri nerambursabile, și o parte din bugetul de stat.
„Obiectivul principal al proiectului îl constituie sprijinirea utilizării tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon în transportul feroviar, prin îmbunătățirea transferului modal, care va asigura reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES) din transport. Menționăm că acest obiectiv de investiții vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute, de pe rețeaua feroviară publică electrificată”, aflăm de la ARF.
Se urmărește și diminuarea dependenței de combustibilii fosili în sectorul feroviar prin înlocuirea materialului rulant existent, cu unități multiple utilizate pentru transportul regional și suburban de pasageri, ca parte a obligațiilor de serviciu public.
Stadiul modernizării pe loturi
Modernizarea sectorului feroviar Caransebeș – Timișoara – Arad este un proiect de 8,7 miliarde de lei, finanțarea fiind asigurată de PNRR. Stadiul execuției este cuprins între 0 și 18%.
Lotul I Caransebeș – Lugoj este încă în faza de proiectare, stadiul execuției fiind de 0%. Acest tronson are 39,5 kilometri și termenul de finalizare estimat este anul 2027.
Lotul II Lugoj – Timișoara Est, de 53,9 kilometri, este cel mai avansat, cu un stadiu de 18,3%. Lucrările se vor încheia în 2026.
Lotul III Timișoara Est – Ronaț Triaj este în implementare și a ajuns la 1,5%. Sectorul de 13,8 kilometri va fi gata tot în 2026.
Lotul IV Ronaț Triaj – Arad are un stadiu de execuție de 4,4% și termenul de finalizare este estimat în anul 2026. Acest tronson are 54,8 kilometri.
Citeste mai mult